Išvykos į Strasbūrą (Gruodžio 3 - 7d.) aprašymas

prieš 5 m. (2013 m. gruodžio 08 d., sekmadienis, 19:13 val.)

Į šią išvyką pradėta ruoštis dar spalio pradžioje. Du iniciatoriai, nors ir neturėdami pinigų prabangiai kelionei su viešbučiais, rado bendrą tikslą – palaikyti „Žalgirį“, ir pasiekti Strasbūrą kuo pigiau ir kuo išradingiau. Peržiūrėjus visus įmanomus ir kuo pigesnius variantus, pasirenkame skrydį iki Frankfurto Hahn oro uosto, nuo kurio Strasbūras nutolęs 250km. Likusius 250km nusprendžiame „nutranzuoti“, arba ieškoti lietuvių gyvenančių Prancūzijos pasienyje ir galinčių mus prigriebti nuo Frankfurto.  Pagrindinis tikslas išlieka tas pats: varžybos Strasbūro SIG – Kauno „Žalgiris“ ir kauniečių palaikymas, o ne sotūs skrandžiai, dailios šukuosenos ar minkšta lova, be to, pasirinktas keliavimo stilius žadėjo daug daugiau nuotykių nei paprasto turisto.
Nusipirkus bilietus internete ieškome nakvynės užsienio lietuvių bendruomenių puslapiuose. Kadangi couchsurfing‘o pasiūlymai mūsų netenkino, randame nakvynę per lietuvių bendruomenės Strasbūre facebook puslapį. Tenka pripažinti, kad facebook‘as šiais laikais turi didelę reikšmę.
Prieš pat skrydį, prisipildome kuprines maistu ir šiltais rūbais, pasidomime ateinančių 4 dienų orų prognozėmis ir alkoholio nuolaidomis duty-free parduotuvėje. Taip pat, susidėliojame preliminarų „planą“ ką veiksime išlipę iš lėktuvo ir atsispausdiname vietos žemėlapius.

Išskridimo dieną su kolega tinkamės prie pc „Savas“, iš kurio važiuoja viešasis transportas iki Kauno oro uosto. Deja, galėjo nutikti taip, kad šią išvyką būtume pražiopsoję, nes pasirodo laukėme ne toje stotelėje. Mūsų laimei, susidėliojus dėkingiems šviesoforo signalams, spėjome aplenkti autobusą, vežantį į oro uostą, ir įlipame į jį. Išlipus oro uoste mus užkalbina nedrąsi moteris, kuri pirmą kartą žadėjo skristi lėktuvu, kaip parodė tolimesni įvykiai, ši pažintis turėjo nemažą įtaką mūsų kelionei. Netrukus oro uoste sutinkame G. Krapiką su žmona, su kuriais pabendravome apie ateinančias varžybas ir mūsų kelionę. Žmona labai nustebusi mūsų keliavimo būdu, įbruka mums šiek tiek eurų, kuriuos “investavome“ į išvyką.
Jau lėktuve prie mūsų atsisėda ta pati moteris, su kuria šnekėjome dar laukiamajame. Ilgiau pabendravus, išsiaiškiname, kad ją atvažiuos pasiimti Vokietijos lietuvis ir kartu judės iki Frankfurto. Įsiprašome važiuoti kartu, nes nuo Frankfurto keliauti autostopu yra daug patogiau, nei nuo mūsų oro uosto, kuris yra 120km, nuo šio didmiesčio. Nusileidus mus pasitinka vyriškis, kuris neprieštaravo mūsų keliavimui kartu, netgi paskambino Frankfurto lietuvių bendruomenės pirmininkui, kuris niekada neatsisako padėti tautiečiams, gaila, bet tuo metu jis buvo Rygoje. Išlipę Frankfurto oro uoste, nusprendžiame ieškoti autobano ir kelio Frankfurt-Basel. Ilgai paklaidžioję randame išėjimą iš šio milžiniško oro uosto. Tačiau, žinant Vokietijos kelių infrastruktūra, pėsčiųjų takelis greitai baigėsi ir prasidėjo tik autobanas, teko klampoti ir purvynais, kol prieiname viešbutį. Nuo jo nusprendžiame pradėti stabdyti pakeleivingas mašinas, ir tik pritūpus užrašyti kryptį, kolega IŠKART sustabdo pravažiuojančią mašiną. Sustoja rumunas, kuris mus paveža beveik 150km reikiama kryptimi, be to, išlaipina degalinėje (Pforzheim mieste), kuriame, pasak jo, turėtų būti daug „furistų“ lietuvių. Degalinėje randame tris tautiečių sunkvežimius, bet nei vienas nesutinka mūsų pavežėti iki Strasbūro, todėl įpusėjus giliai nakčiai, nusprendžiame nakvoti tiesiog degalinės teritorijos esančiame parkelyje. Spaudė, neprognozuotas jokiame orų portale, nemažas šaltis, kuris nieko gero nežadėjo. Šiaip taip pavyksta „pratempti“ naktį, prie -8ºC šalčio (temperatūra sužinojome vėliau iš vietinių) ir ryte kylame iš „lovų“. Dar tamsoje pradedame stabdyti mašinas, bet prastovėjus 3h niekas nestoja. Nusprendžiame ant savo užrašytų lapų keisti kryptį ir užrašyti miestą, kuris nutolęs tik 40km nuo mūsų degalinės, ir iškart prie mūsų prieina vyrukas, kuris pameta mus dar kelias dešimtis kilometrų iki Karssruhes miesto. Šiame mieste taip pat bandome stabdyti mašinas, netgi išeiname į automobilių spūsties užkimštą autobaną, bet tai nedavė jokių vaisių, todėl nusprendžiame žygiuoti iki traukinių stoties ir pasidomėti bilietų kainomis iki Strasbūro.

(Karlsruhes traukinių stotis)

Nusiperkame bilietą su persėdimu iki Kehl miesto, nuo kurio Stasrbūras nutolęs tik 3km. Likusį atstumą nusprendžiame įveikti pėsčiomis, tuo pačiu kirsti ir Vokietijos-Prancūzijos sieną.

Gana anksti pasiekus Strasbūrą nusprendžiame paskambinti vietos lietuvei, bet ji galėjo mus priimti tik vakare, todėl prie Reino upės kranto įkuriame stovyklavietę.

(Strasbūras, stovyklavietė prie Reino upės)

Vakare atvykstame pas vietos lietuvę, kuri mus priima labai svetingai. Pernakvojus nusprendžiame, kad pakilus anksti ryte, aplankysime įžymias Strasbūro vietas. Tenka pripažinti, kad šitame mieste buvo ką pamatyti:

(Strasbūro katedra)

(Europos parlamentas)

("Green Legion" On Tour!)

Dar vaikščiodami po miestą nusprendžiame, kad jei bus galimybė, iškart po mačo vyksime iš Strasbūro, galbūt, prašysime klubo pagalbos arba lietuvių, kurie važiuos į mums reikiama kryptį, todėl prieš mačą dar kartą grįžtame pas vietos lietuvę ir atsisveikiname.

Areną, kurioje bus mačas, pasiekiame gana anksti, sulaukiame bilietų ir įeiname į vidų.

(Strasbūro SIG namų arena "Rhenus")

Vietos tiesiog tobulos – tiesiai už komandos suoliukų, bet palaikymui tai tragiškos vietos. Ilgai diskutavę su vietos apsauga ir n-kartų perkabinėję savo turėtus banerius nusprendžiame, savo turėtą didžiausią banerį laikyti tiesiog rankose, bet ir tai pasirodė neįmanoma. Išsireikšime taip: kadangi naktis žiemą būna ilgesnė nei diena, šįkart naktis ( juodaodžiai apsauginiai) ėmė viršų ir teko jiems nusileisti ir apleisti savo turėtas vietas. Užlipame į viršų, kuriame apsauga leido mums stovėti (visoje Strasbūro salėje stovėti yra draudžiama), pradedame palaikymą. Prie mūsų netrukus prisijungia dar pora kolegų, todėl mūsų skanduojančių yra tik 4. Toks žmonių skaičius aiškiai per mažas, kad galėtume perrėkti prancūzus ir jų būgnus. Arenoje atmosfera yra sudėtinga aktyviam palaikymui - nuolatos mušami 6-7 dideli būgnai, paprasti žiūrovai triukšmauja su vėduoklėmis, leidžiama muzika ir pranešėjo užvedinėjimas – visą tai lėmė tai, kad mes praktiškai buvome negirdimi.
Tuo tarpu visos varžybas vyko taškas į tašką. Po Dentmono dvitaškio atrodė, kad mačas baigsis lygiai taip pat kaip prieš savaitę Kaune, bet juokiasi tas, kas juokiasi paskutinis. Visų vietinių dideliam džiaugsmui prasileidžiame tritaškį paskutinėmis sekundėmis, kuris išvedė prancūzus į 1 taško pergalę...
Po tokio pralaimėjimo komentarų tiesiog nereikėjo.. Tik vėliau sužinojome, kad buvo parašytas „Žalgirio“ protestas, neva „SIG“ paskutinės atakos laikas buvo paleistas per vėlai, aišku, tai nieko nekeitė.
Po varžybų įsiprašome į kolegų transportą, kurie vyko tiesiai į Frankfurtą.
Iš Frankfurto nusprendžiame netranzuoti, o iškart pirkti bilietus iki mūsų oro uosto, bet iki išskridimo dar turėjome beveik 36h laisvas, tai pasinaudojome proga aplankyti ir šį miestą. Frankfurte radome futbolo klubo „Einntracht“ fanų parduotuvę, kurioje pardavinėjama fanklubo atributika.

(„Einntracht“ fanų parduotuvė)

Šioje parduotuvėje pardavinėjama netik fanklubo atributika, bet ir su klubo nesusijusi atributika. Idėja graži, bet Lietuvoje kol kas neįgyvendinama...
Likus mažiau nei 12h iki išskridimo nusiperkame autobuso bilietus iki oro uosto, o nuvykus ten sužinome, kad bus galima nakvoti jo patalpose. Tai geros žinios, kadangi oras lauke, nieko gero nežadėjo. Paskutinė nakvynė atrodė taip:

("viešbučio" kambarys Frankfurt hahn oro uoste)

Po ilgos, daugiau nei 4 parų kelionės, pasiekėme Kauną.

Pralaimėtas Eurolygos mačas Strasbūre, tik padidina svarbą likusių dviejų mačų Eurolygoje. Jau dabar aišku, kad paskutinis grupės mačas Vokietijoje, su Bambergo „Brose Baskets“ klubu bus lemiamas dėl patekimo į kitą etapą. Visi save laikantys TIKRAIS „Žalgirio“ fanai privalo būti ten! Registruokitės ir vykite kartu į šį mačą kartu su „Green Legion“!!
U
žsirašyti ir užstatus paduoti galite jau šį ketvirtadienį varžybų metu.